donderdag 11 mei 2023

Vroeg op de fiets

De Matrix moest naar de garage. Dus heb ik de fietsendrager aan z'n kont gehangen en mijn fiets erop gezet. Het regende licht. Na aankomst heb ik de fiets eraf gehaald en de drager achterin de auto gelegd. Samen met de receptionist heb ik de opdrachtjes nog even doorgenomen. Een nieuwe distributieriem met alle spanrollen enz. en een paar andere snaren vervangen, een apk en de airco controleren. Alles was in de computer vastgelegd.
Op de terugweg ben ik even een doosje schroeven voor de trespa strook gaan kopen. Ik had mijn regenjas aan (regenbroek in de tas), maar het was inmiddels droog geworden. Onderweg werd ik bijna aangereden door een meneer die in zijn auto een parkeerterrein verliet. Ik zag dat hij alleen maar naar rechts zat te kijken en toen optrok. Op dat moment zag hij mij pas, maar ik had al de handremmen ingetrokken. Hij keek mij geschrokken aan en wist zich verder geen houding te geven. De bestuurder achter hem schudde zijn hoofd. Hij had mij wel gezien.
Vandaag worden verkeersexamens afgenomen voor leerlingen van de basisscholen. Ze droegen allen veiligheidshesjes met een nummer. Voor een keer je aan alle regels houden voor een papiertje. Daarna vervallen ze weer in hun slordige gewoontes in het dagelijks verkeer.