zaterdag 20 mei 2023

Paarden en muggen

Wat wij altijd aantrekkelijk vinden aan een camping is vooral de omgeving. Een omgeving met veel plaatsen / dorpjes. We bevinden ons nu te midden van Vught, Boxtel, St Oedenrode en Schijndel. Er zijn hier erg veel fietsroutes met de bekende LF als meest voorkomende.
Er zijn hier ook veel maneges. Weilanden vol mooie paarden en bordjes langs de weg met de tekst Let op, concours! Het is niet zo, dat we hier specifieke boerderijgeuren waarnemen. Er zijn ook nauwelijks vliegen. Gisteren verschenen er wel erg veel muggen. Ik had geen last van ze. Ze konden om onduidelijke redenen wel Sonja’s bloed drinken. Ze is ook gestoken door een paardenvlieg. Als vreemden opmerken dat ik nauwelijks last van muggen heb, zeg ik gekscherend : “Tja, ik ga elke dag onder de douche.” Maar niet iedereen vind mijn humor leuk. Dus loop ik soms toch met een bult op mijn hoofd. Ik denk dat die muggengolf ontstaan is, nadat men aan de overkant vrij hoog gras gemaaid heeft. Gelukkig waait het flink (niet hinderlijk), zodat die muggenwolk overgewaaid is en ons niet echt tot last zijn geweest. We hebben wel horren, maar die liggen nog steeds in de bak. Er is alleen zo’n gordijn voor de deur gehangen.