maandag 8 mei 2023

Maandag

Nee, geen wasdag meer. Niet bij ons, vanwege de hoge energierekeningen. Wel opruimdag. Vanmorgen zag ik her en der caravans en campers bij huizen staan. De vakantie is voorbij. Op zo'n eerste dag is het 's morgens na 9.00 uur nog schoon buiten. Dat zal vanmiddag wel veranderen. Dan komen de scholieren vanuit het centrum hier voorbij. Daar hebben ze eerst wat gewinkeld, voor onderweg naar huis. De verpakkingen worden onderweg weggegooid. Op de grond. Heel soms zie ik zo'n scholier even een stop maken bij een afvalcontainer. Dat is dan weer hoopgevend.
Vandaag heb ik twee afspraken, 's morgens en 's middags. Dus besloot ik niet te gaan schilderen, maar op te ruimen. Ik heb al het afval bijeen geschraapt en ben naar de Milieustraat gereden. Zodra ik daar weer de poort uitrij, voel ik me ook opgeruimd.
Morgen ga ik weer schilderen. Vandaag heb ik hier en daar de puntjes op de i gezet voor wat betreft de zijkant van de overkapping. Over anderhalf uur heb ik een afspraak. Die kwam een buurtbewoonster goed gelegen. Ze moest naar het ziekenhuis in Lelystad en moet daar rond 15.00 uur zijn. Ik rij daar toch langs, dus kan ze mee. En ook weer terug. Zo doen we dat dan.