maandag 1 april 2019

Maandag

Heerlijk zo'n maandag. De zon schijnt en ik hoef me niet in de files aan te sluiten om naar werk te gaan. Jippieee! Ik heb nooit een hekel gehad aan de maandag, hoor. Het enige wat ik vreemd vond, was dat een werkgever de gewoonte had om op maandagochtend 08.30 uur steevast een vergadering te beleggen. Idioot, want mensen moesten uit alle hoeken van ons landje komen. Ik noemde het een valse start.
Vanmorgen heb ik een beetje Sonja geholpen. Ze was een tuintje wat aan het ontdoen van onkruid en gras. En grasranden wat afgestoken. Er ging een strookje gras dat over de tegels kroop af.
's Middags heb ik een deurslot gemaakt en wat schoonmaakwerk verricht. Dat alles in de zon en op een maandag. Ik was niet alleen zeer vroeg, maar ook weer met een goed gevoel thuis.