donderdag 4 april 2019

Dat weet ik niet, meneer

Een week geleden kreeg ik een email van een verzekeringsmaatschappij. Mij werd gevraagd actie te ondernemen binnen het kader van een of ander opgebouwd pensioen.
Van dat pensioen kon ik niets terugvinden in mijn archief. Ik snapte er dan ook niets van. Dus stelde ik via email een paar vragen daarover. Gisteren werd ik gebeld door een meneer van de verzekeringsmaatschappij. Hij stelde mij een paar vragen, waarop ik het antwoord schuldig moest blijven. Dat vond ie wat vreemd. "U heeft dat toch zelf zo geregeld?", was zijn verbaasde reactie.  Toen heb ik hem maar uitgelegd dat mijn grijze massa niet zo goed functioneert en ik in het verleden dingen gedaan heb, die ik me niet meer kan herinneren. Haha! Zelf maak ik er geen punt van, maar meneer sloeg direct een meelevende toon aan. Hij vertelde mij dat ik het pensioen zelf geregeld en voor een bepaalde oplossing gekozen had. Hij adviseerde mij via een andere link in het email te achterhalen wat ik zo'n 5 jaar geleden gedaan heb. Hij mocht namelijk niet mijn gegevens inzien vanwege de privacywetgeving. Zelfs niet toen ik zei daar geen bezwaar tegen te hebben.
Komende periode ga ik maar eens graven. Ik heb de tijd, want ik hoef pas uiterlijk november 2019 te reageren.