zaterdag 13 april 2019

Geen zak aan!

Toen ik vanmiddag thee ging zetten, las ik de vraag naar welk tv programma ik zeker niet zal kijken. Helaas is het niet één programma, maar zijn het heel veel programma's. Er zijn erg veel herhalingen op diverse zenders. En dan zijn er de voor mij flut-programma's, waaronder de meeste 'tok-shows', of wel praatprogramma's. Helaas gaan de meeste van die shows over dezelfde onderwerpen met dezelfde sprekers en/of gasten die uit hetzelfde politieke nest en/of van dezelfde zender komen. Zoals de RTL shows, die telkens weer dezelfde gezichten laten opdraven. Er is opvallend veel links geleuter en kinnesinne. Andersdenkenden krijgen nauwelijks een kans op een uitnodiging en anders, als ze wel mogen komen, tot spreken.
Er zijn ook tv programma's die als vermakelijk worden bestempeld. Daarin spelen domheid, onderbroekenlol en seks een belangrijke rol. Ik zie o.a. trailers voorbijkomen van naakte jongelui die een relatie zoeken. In mijn tijd was het andersom, dan zocht je eerst een relatie en na verloop van tijd ging je naakt. De selectiecriteria zijn ook andersom : het lijf is belangrijker dan de persoonlijkheid. Ik vind het nogal vulgair net zoals al die andere programma's waarin er nauwelijks sprake is van fatsoensnormen. Trouwens, ik zit vaak te puzzelen als de tv aanstaat. Ik begin toch echt oud te worden.