maandag 8 april 2019

Lafaards en kosten

Ik vind het maar vreemd, dat mensen mogen demonstreren met een bedekt gelaat. Aan de ene kant verbiedt men het dragen van een boerka en moet de helm af in winkels en benzinestations aan de andere kant mogen anderen die kwade bedoelingen hebben wel hun gezicht bedekken. Ze doen dat meestal om rottigheid uit te halen zonder herkend te worden. Ik ga er niet van uit, dat ze hun gezicht bedekken vanwege hun (afwijkende) mening. In de geest van ik ben ultra links maar dat mag verder niemand weten. Die reden zou namelijk heel erg laf zijn. De eveneens gemaskerde vrouw die zo'n betoging meeliep en rondtoeterde dat op Baudet geschoten moet worden, gedroeg zich na haar ontmaskering ook laf. Ze deed toen bijna voorkomen alsof ze aan aanhanger van Baudet was.
Onbegrijpelijk vind ik ook dat in menig voetbalstadion quasi supporters ook hun gezichten mogen bedekken. Natuurlijk ook vanwege hun onsportief en agressief gedrag. Nog onbegrijpelijker vind ik dan de houding van zo'n club. Die pikt dat soort figuren er niet uit om ze een stadionverbod op te leggen. De politie heeft er haar handen aan vol. Voor de inzet van politie mogen de belastingbetalers opdraaien. Ook weer zoiets raars. Die clubs besteden miljoenen aan spelers. Laat ze dan ook maar opdraaien voor de inzet van de politie. Misschien gaan de clubs dan wat serieuzer om met agressiviteit en onsportief gedrag. Want dan gaat het hen geld kosten.