zaterdag 27 april 2019

Koningsdag

...zonder wimpel...
Het blijft voor mij een rare benaming en een rare dag; Koningsdag. Maar wat wil je als je bent opgegroeid met Koninginnedag en dat die dag gevierd werd op 30 April? Het zal wel tussen mijn oren zitten.
Straks even een wandeling (hopelijk geen worsteling, want dan ben ik snel uitgekeken) door het centrum en daarna de koffie met iets lekkers erbij. De norm is een tompouce. Oranje van kleur. Maar gisteren heb ik vier kleine, oranje roomsoezen gekocht. Dan hebben we 's middags bij de thee en anders morgenochtend bij de koffie er nog een.
Ik herinner me nog dat op 30 april de zon vaak scheen en de buitentemperatuur aangenaam was. We zaten op die dagen altijd buiten aan de koffie. Maar dat zie ik ons vandaag niet doen. Maar ja, het is ook geen Koninginnedag meer. Toch heb ik de vlag gehesen. Fenna zat keurig in de houding toen ik de nationale driekleur omhoog trok. Nee, ik heb niet het Wilhelmus gezongen. Dat bewaar ik voor 30 April. Net als de oranje wimpel.