vrijdag 5 april 2019

Dag milieu!

Soms vraag ik me af hoe zinvol het is bepaalde maatregelen te treffen voor een beter milieu. Met de jaarwisseling wordt het bereikte schonere resultaat immers in een paar uur weggeknald. Wij worden geacht aan een beter milieu te werken, maar ik zie relatief veel boomkap omwille van een fraaier(?) gecultiveerd landschap. De kleinere vliegvelden mogen niet uitbreiden, Schiphol wel. En dan al die branden die gedurende een jaar woeden. Vanmorgen zag ik weer beelden van een brand in nota bene chemische fabrieken in o.a. Texas en China. Alleen al die pikzwarte wolken doen de uitlaatgassen van menig 'vuile' dieselmotor in het niets verdwijnen. Worden dat soort bedrijven vanwege een brand extra beboet ten behoeve van een beter milieu? Ik denk het niet. Bij de brand in China zijn 6 doden gevallen. Het is nog maar het begin. Op langere termijn zijn de gevolgen erger.