dinsdag 9 april 2019

Alles met mate

Och jee, er is weer iemand afgestudeerd. Die gedachte kwam bij mij op, toen de nieuwslezer verkondigde, dat wanneer gevangenen zelf zouden koken, zij op het rechte pad blijven. Haha! Wat een onzin. Ik hecht aan dat soort onderzoeken totaal geen enkele waarde. Ze doen me telkens weer denken aan de proef met een kikker.
Vanmorgen stipte ik tijdens een gesprekje met iemand die in de pluimveehouderij gewerkt heeft nog even het onderwerp eieren en cholesterol aan. Ook zo'n opgeblazen verhaal. Ik had het ook over die rat en de yoghurt kunnen hebben. Dat arme beest kreeg gedurende een lange periode enkel yoghurt voorgeschoteld. Uiteindelijk kreeg dat beest kanker. Conclusie : van yoghurt krijg je kanker. Dat mag dan zo zijn, maar probeer maar eerst in een rat te veranderen. En dan bedoel ik dus niet door een baantje als directeur of manager aan te nemen of crimineel te worden, maar in het echte beestje veranderen. Trouwens de meeste ratten gaan op oudere leeftijd dood aan kanker. Vooral de vrouwelijke. Het schijnt veroorzaakt te zijn, doordat wetenschappers die beesten gebruikt hebben om kankergevoeligheid te onderzoeken.Via het fokken schijnt het verschijnsel verspreid te zijn. Ik zeg : Alles met mate, dan is er weinig risico.