maandag 24 april 2017

We bellen nog

Het gebeurt soms dat ik iets in een winkel bestel en men mij belooft te bellen zodra het artikel binnen is. Tot dan klinkt het erg klantgericht. Helaas word ik na levering in de winkel toch niet gebeld. Vaak krijg ik dat vermoeden al in de winkel. Men belooft mij te bellen, maar vraagt niet eens naar mijn telefoonnummer. Of men noteert mijn telefoonnummer op een los stukje papier, zonder informatie over het bestelde.
Afgelopen week heb ik iets besteld in een winkel. Weer zag ik dat mijn telefoonnummer 'zomaar' ergens werd opgeschreven. Ik hoefde niet te betalen. De bestelling zou vanmorgen afgeleverd worden. Ik zou dan gelijk gebeld worden. Het is nu 3 uur in de middag geweest. Ik wacht rustig af. Morgenochtend kom ik langs die winkel als ik onderweg ben naar de loods. Ik hoop dat ze mij dit keer een slag voor zullen zijn. Maar eerdere ervaringen hebben mij geleerd van niet, ondanks het praten erover.
Als klanten iets bij ons in de winkel bestelden, noteerden we dat in de agenda op de dag van (verwachtte) levering. Op die dag werd de klant dan gebeld met de mededeling, dat het artikel was binnengekomen, of dat het die dag niet ontvangen was. Met dat laatste voorkwamen we dat klanten voor niets naar de winkel zouden komen. De procedure was gebaseerd op onze eigen verwachtingen als klant. Gelukkig zijn er nog veel winkels die zo'n procedure ook hebben en naleven. Maar sommige....