zondag 9 april 2017

Boutjes en moertjes

Het is misschien een tic van mij, maar ik verzamel (tot op zekere hoogte) boutjes en moertjes. Ik gebruik lege scheerzeepbakjes (het merk Bartex noem ik maar niet 😊😊 ) voor de voorraad. Met de nodige regelmaat duik ik in die bakjes. En telkens weer vind ik wat ik op dat moment nodig heb. Dus de tic wordt in stand gehouden door het succes. Het is zo, dat de voorraad groeit, omdat er meer in- dan uitgaat. Van tijd tot tijd schoon ik de bakjes op.
Ik verzamel bij voorkeur rvs bevestigingsmateriaal. Dat spul is niet zo gevoelig voor het roestmonster. Op de Hanway bromfiets ben ik inmiddels ook begonnen met het vervangen van roestgevoelige bouten en moeren door rvs exemplaren. De Koreanen hebben weliswaar een leuke brommer gebouwd, maar het blijven wel Aziaten. Blijkbaar moet alles op den duur toch weer een wat getinte kleur krijgen; roestbruin.