vrijdag 7 april 2017

Kruiwagen

Gisteren heb ik de kruiwagen van een (nieuwe) binnenband voorzien. De originele band was een tubeless geval. Maar die band was dermate vervormd doordat ie erg lang in dezelfde positie leeg gestaan had, dat ik hem niet opgepompt kreeg. De buitenband was niet tegen de velgranden te krijgen. Dus heb ik er maar een binnenband ingedaan. Dat was een heel gedoe. Ik heb eerst het wiel van de wagen verwijderd. De tubeless band van de velg afhalen,was een flinke klus. Met wat WD40 op de kunststof velg lukte het een kant van de band over de velg te krijgen. Het plaatsen van de binnenband verliep ook moeizaam. De kleine ruimte en het stugge materiaal droegen niet bepaald bij aan een vlotte montage. Al met al duurde de klus aanzienlijk langer dan ik had verwacht. Weer een bewijs dat 'even' niet 'even' is. Ik heb tijdens mijn loopbaan een hekel gekregen aan dat woordje 'even'. Even iets doen, bestaat voor mij niet. Als voorbeeld neem ik altijd de uitspraak van vrouwen als ze zeggen : "Ik ga even een boodschap doen." en vervolgens een halve dag wegblijven.
Het is al weer decennia geleden dat ik zo'n kruiwagenband heb gerepareerd. Dus voorlopig ben ik er vanaf. De kruiwagen is dezelfde dag nog verkocht. Hatsjikidee, weg ermee!