zondag 23 april 2017

Keep it simple

zootje 
Een gevleugelde kreet tijdens mijn loopbaan. Een uitgangspunt dat ik in het dagelijks leven ook graag toepas. Hoe meer tierlantijnen, des te groter de kans op problemen. Ik lees het dagelijks op de fora over campers. Daar worden relatief erg veel problemen aangekaart op het gebied van elektronica. Als ik vervolgens lees wat er allemaal in zo'n camper ingebouwd is, mag je als eigenaar een hogere opleiding Elektronica gaan volgen. Van telkens leeglopende accu's en onbekende (vaak rode) lampjes en kabeltjes tot "Als ik een lichtschakelaartje van de kaartleeslamp omzet, slaat de motor af". Sommige wagens lijken wel rijdende elektriciteits- en/of communicatiecentrales! Wat een bekabeling, wat een lampjes en schakelaartjes en wat een bedieningspaneeltjes. Die eigenaren moeten tijdens hun vakantie flink aan de bak om allerlei problemen te voorkomen of op te lossen. Zelfs van zeer dure wagens. Niets voor ons. Wij gaan gewoon kamperen met een daarvoor ingerichte bus.
nog een zootje
In de loop der decennia is veel veranderd. Veehouders zijn boekhouders geworden. Docenten zijn in administrateurs veranderd. Ouders zijn hobbyisten geworden en nu zijn de kampeerders aan de beurt. Maar wij zijn en blijven kampeerders. Wij willen geen rondtoerende systeembeheerders / elektronica-onderhoudsmonteurs worden.