woensdag 12 april 2017

Onervaren

"Gisteren is mijn kater gecastreerd. Sindsdien ligt ie maar in zijn mand te slapen. Hij wil niet naar buiten. Wat moet ik doen?" Tja, duidelijk een vraag van iemand die nog niet beseft wat zo'n ingreep met een dier doet. Gelukkig ben ik een ervaringsdeskundige, want ik ben zelf namelijk ook geholpen. Sprong ik na de behandeling lekker op mijn fietsje om weer over de slecht gelegde klinkers naar huis te hobbelen? Nee! Natuurlijk niet! Was ik de dagen erna weer lekker bezig alsof er niets gebeurd was? Nee, natuurlijk niet!
Ben ik dezelfde persoon gebleven? Nee, natuurlijk niet! Ik ben erna wel wat aangekomen, maar ik weet niet of dat te maken heeft met die 'hulpactie'. Ik heb al eerder geschreven over die medische ingreep, die door een zeer good looking dokter met veel plezier werd uitgevoerd. Ik heb na de ingreep erg lang last gehad van een zekere gevoeligheid. Nee, geen zakkie-blauw. Mijn motorfiets heeft toen ook lang stilgestaan. Het is gebeurd, maar ik zou het voor geen geld willen terugdraaien. Het idee (weer) genaaid te worden, staat me erg tegen.