maandag 24 april 2017

Nog meer beroepsdeformatie

Moest zijn : ...Sorry, dit kenteken kennen wij nog niet....
Op het www herken ik veel websites die zelf in elkaar geprutst zijn. Man, man, man, wat een ellende! Vele zijn erg druk, veelkleurig en zelfs haast onleesbaar door verkeerde kleurencombinaties. De schermindelingen laten ook te wensen over. Of wel : heel onlogisch. En dan zwijg ik maar over de teksten : vol fouten. Suf hoor. Maar soms kom ik een website tegen, die een andere reactie bij mij oproept. Zoals bij startende ondernemers. Ik lees zo'n website en haal vervolgens de foutjes eruit. Niet alleen typefouten, ook doorverwijzingen die doodlopen, taalfouten, onhandigheden enz. Soms ook de indeling, als ie onlogisch is. Ik maak dan een leuk opzetje, dat ik naar de eigenaar stuur. Als een tip of, zo je wilt, een steuntje in de rug. Hun enthousiasme maakt mij namelijk ook enthousiast. Die mensen verdienen wat hulp. Tot op heden heb ik enkel leuke, dankbare reacties mogen ontvangen.
Ik heb zoiets zelfs gedaan naar aanleiding van een huis aan huis verspreide folder van een Turks restaurant. Dat stukje reclame was in gebrekkig Nederlands opgesteld. Even aangepast en geretourneerd. Blije Turk! Gewoon een kwestie van even iemand verder op de goede weg helpen.