zondag 25 januari 2015

Muziek

Like Gene Clark...
Er was een tijd dat ik niet graag op de Hogewoerd in Leiden kwam. Mijn afkeer van dat smalle straatje had te maken met de tram. Als ik daar als kind op de step reed en dat zenuwachtig gebel hoorde, kreeg ik het Spaans benauwd. Ik was een stuk ouder toen ik dat straatje op een andere manier ging beleven. Ergens eind jaren 60 of begin jaren 70 kwam er in Leiden op de Hogewoerd een platenzaakje. Een ietwat schemerig interieur met bakken vol interessante muziek. Daar kocht ik lp's van o.a. The Allman Brothers, Dickey Betts, New riders of the Purple Sage, Mickey Newbury, The Eagles, The Marshal Tucker Band, The Byrds, Johnny Cash, The Flying Burrito Bros, Kris Kristofferson, Guy Clark, The Souther Hillman Furray Band, Gene Clark en veel andere artiesten en groepen.
Tja, toen ik elk bandlid van al die groepen apart ging bekijken en zijn deelnames aan andere sessie ging volgen, kwam ik van alles en nog wat tegen. Toch gaf ik niet echt veel geld uit aan muziek. Thuis was er immers nog meer muziek. Van mijn oudere zus en broers. Uit die periode Gene Clark van zijn album Roadmaster : Shooting Star.