zondag 11 januari 2015

Bloeddruk : Geen spierpijn meer!

Nadat ik enige tijd het medicijn tegen hoge bloeddruk had gebruikt, kreeg ik ontzettende spierpijn in mijn schouders. Ja, ik houd keurig bij vanaf wanneer ik bepaalde medicijnen slik en ik ergens last van krijg.
Na enig speurwerk kwam ik mijn klachten tegen in combinatie met het medicijn
Hydrochloorthiazide. Sorry, ik heb die naam niet verzonnen, anders had ik hem gewoon Hydro Plaspil genoemd.
Omdat ik het medicijn onder twijfelachtige omstandigheden heb verstrekt gekregen (zie bericht Bloeddruk), besloot ik het gebruik af te bouwen. Een maand na mijn laatste (halve) pil, was mijn spierpijn al merkbaar minder. Weer een maand later was de gewrichts- en spierpijn zo goed als verdwenen!
Ik dacht eerst dat ik reuma had gekregen. Ik kon mijn armen nauwelijks optillen en had een gevoel van zware spierpijn in de bovenarmen.
Mijn bloeddruk is nog steeds normaal. Die loopt alleen op na een zware paniekaanval. En daar heb ik gelukkig nauwelijks nog last van.