vrijdag 26 januari 2018

Wij hacken ook

Vol trots meldt de AIVD dat ze de Amerikanen heeft geïnformeerd over hack-activiteiten van de Russen. Ja, ja, er moet weer eens nodig wat olie op het anti-Rusland-vuur. De AIVD geeft zelf aan dat ze net zoals veel anderen ook aan het hacken is. De pot verwijt de ketel. Ik weet niet in hoeverre de AIVD de komende verkiezingen in Rusland wilde beïnvloeden. Al met al heb ik toch zo mijn twijfels over de borstklopperij van de AIVD.
De Britten doen ook wat olie op het vuur. Ze beweren dat de Russen bepaalde infrastructuur in de Noordzee willen vernietigen. 't Is nogal wat, zo'n beschuldiging. Hij is gebaseerd op de aanwezigheid van Russische oorlogsschepen. Als dat zo is, vraag ik me af wat al die NAVO aanwezigheid rond de Russische grens betekent. De afgelopen week zijn meer dan 10 schendingen van het Russische luchtruim gemeld door Amerikaanse militaire vliegtuigen. Maar daar lees ik niets over in onze officiële media. Men blijft de Russische beer tarten. Totdat ie toeslaat?