dinsdag 30 januari 2018

Boze Polen en Joden

In Polen is men boos, omdat gesproken wordt over Poolse vernietigingskampen. De betreffende Polen stellen dat het Nazi kampen zijn die door Duitsers gerund werden in Polen. De Polen, zo stellen sommigen onder hen, waren brave burgers. Dus komt er een wet in Polen, die de term Poolse vernietigingskampen verbiedt, want Polen runde geen vernietigingskampen. Gevolg is dat de levende Joden op hun achterste benen zijn gaan staan, vanwege geschiedvervalsing.
Ik weet niet beter dan dat al die kampen een initiatief waren van de nazi's. Van nare Duitsers dus. De toevoeging van het woord Pools, is voor mij louter een aanduiding van de locatie van die kampen. Natuurlijk waren er ook Polen die met de nazi's heulden, zoals in alle bezette landen het geval was. Ik ken geen Pools en maar één Pool, Bram van Polen. Hij schijnt door het voetbal hier terecht te zijn gekomen. Dit terzijde. Het kan zijn dat in het Pools de toevoeging van de locatie de samenstelling een andere lading krijgt dan in het Nederlands. Alsof het door Polen opgerichte en gerunde kampen waren. Dat zou kunnen. Veel Nederlandse souvenirs worden immers in China gemaakt. Ik snap niet waarom Israël zich zo druk maakt over zo'n wet. Of zit de EU erachter? Ik word nogal moe van al dat Joodse gezeur. De Jodenhaat schijnt toe te nemen. Ja, hè hè. Hoe meer moslims hier welkom zijn des te meer Jodenhaat. Leve de immigratie!