maandag 29 januari 2018

De Luizenmoeder

Ook hier wordt gekeken naar de serie De Luizenmoeder. Ik begreep, dat de uitzending zeer hoge kijkcijfers scoort. Ach, het is leuk en interessant om in een hedendaagse basisschool een kijkje te kunnen nemen. Veel leuker dan al dat linkse geleuter op onze nationale NPO zenders, waar telkens weer dezelfde kliek zit te zeuren of iemand met een ander mening zit af te zeiken. Alles behalve interessant en helemaal niet leuk. De kijkcijfers bevestigen dat. Maar ook op die school komt het links gedoe doorschemeren. Geen gesprek van volwassenen onder elkaar, maar via een spelletje of een kinderlijke benaming voor een gespreksavond. Typisch geitenwollen sokken gedoe. Ik weet, het is van oorsprong een boek, maar ik schat zo in dat het de realiteit aardig benadert.
Ik kijk zelf met een half oog en oor. Ik pak meestal een puzzel, terwijl Sonja zit te gniffelen terwijl ze het programma op de bank volgt. Zij kent de basisscholen nog beter dan ik.