woensdag 17 januari 2018

Fenna is loops

is ze fan van
Vorige week begon ze al kuren te vertonen. Ze schuurde met het achterlijf tegen mijn benen. "Hé, kleine teef, wegwezen!"zei ik toen. Als ze loops wordt is ze duidelijk van slag. Ze eet niet graag, is erg onrustig en wil niet meer spelen. Gelukkig doet ze niet chagrijnig naar mij en hoef ik haar dus niet te vragen of ze soms loops is.
Fenna is niet geholpen. Dus ze druppelt soms. Omdat het erg weinig is hebben we haar niet laten steriliseren. We halen enkel het vloerkleed weg. Op de lichte vloer zijn die paar spatjes gemakkelijk te zien en op te ruimen. Fenna helpt daarbij; met haar tong. Dus dat gelik van haar hoeft van mij voorlopig ook niet meer. In het begin had Sonja een broekje voor haar gekocht. Maar vanwege die paar druppels gebruiken we die niet. Alleen in bijzondere omstandigheden. Stel ze gaat met de auto mee, dan is zo'n broekje wel nodig. Fenna is vier tot zes weken loops. Ze blijft gedurende die periode aangelijnd.