dinsdag 2 januari 2018

Knipperlicht slijpen

Het kunststof glas van de linker knipperlicht van de camper zat bij aanschaf ietwat over dat van de koplamp geschoven. Ik heb het idee, dat het frame van de koplamp wat verbogen is of dat men een ander knipperlicht-unit heeft gemonteerd. Hoe dan ook, de overlapping vond deze kniesoor storend. Wie weet gaat de boel kapot vanwege trillingen. Dus er moest iets aangedaan worden. Ik de behuizing van het knipperlicht gedemonteerd. Dat was een kwestie van een trekveer losmaken. Daarna kon ik de unit uit de carrosserie nemen en de bedrading loskoppelen. Ik heb de gok gewaagd, door met een slijptol heel voorzichtig een randje van dat kunststof glas weg te slijpen. Heel, heel voorzichtig natuurlijk! Dat ging verrassend snel en..... goed. Dus ben ik verdergegaan met dat werkje. Tussentijds passen en meten en dan telkens weer wat van dat randje af totdat er ruimte was tussen beide lampen. In totaal heb ik een randje van een halve centimer weggeslepen. Daarna heb ik de rand met een heel fijn schuurpapier weer rond gemaakt. De beide lampen raken elkaar nu niet meer. Hoera!