dinsdag 9 januari 2018

Rare snuiters

Vanmiddag heb ik Fenna na lange tijd weer eens flink laten rennen. Vanwege het vuurwerk was ze erg onrustig en vertoonde vluchtgedrag. Dus heeft ze al die tijd aangelijnd rondgelopen. Nou, dat was dus een feest. Eindelijk weer los.
Voordat het zover was zag ik op afstand een Mechelse herder een boompje mollen. Hij rukte als een gek aan de takken van een boompje dat nota bene in andermans tuin staat. Op het fietspad stond een jonge vrouw de vernieling gade te slaan alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Als hondeneigenaar weet ik waar het duo woont en dus niet daar. Ik vind het maar een waardeloze mentaliteit, die goedwillende hondeneigenaren in een kwaad daglicht zet.
Toen ze mij zag staan schudde ik maar meewarig mijn grijze kop als teken van afkeuring. Voor haar het teken om de hond bij zich te roepen en toch maar aan de riem te doen. Toen ze ons passeerden keek mevrouw heel nadrukkelijk naar de andere kant. Kinderachtig hoor. Maar misschien is ze politicus.
Op een groenstrook hier in de buurt liggen sinds een week of twee flinke hopen hondenpoep. Alle van hetzelfde formaat en dezelfde gelige kleur. Jammer. Want als de eigenaar met dat beest 50 meter doorloopt, staan ze in het Dorpsbos.