zondag 7 januari 2018

France Gall is niet meer

R.I.P. Wij, mijn broer Joop en ik, zaten volgens mij nog op de Mulo toen we France voor het eerst zagen en hoorden optreden tijdens een Songfestival. In die tijd ging het nog over mooie muziek en geen poppenkast met verkleedpartijen en circusgedoe. Ik zal het woord verliefd niet gebruiken, maar volgens mij gingen we beiden toch wel die kant op. Pubers hè? We begrepen toen pas waarom al die gekke meiden zo gilden bij The Beatles en The Rolling Stones. Haha! Later heb ik haar nog een leuk nummer horen zingen. Maar dat was echt decennia later. Op de nationale zenders was nauwelijks aandacht voor Franstalige muziek. Het moest echt een hit zijn, wilde men zoiets draaien. Dat gebeurde in de jaren 70 met name. Dat andere nummer van France Gall was Ella elle l'a. Maar hiermee begon het :