vrijdag 31 januari 2014

Voordorp -4-



Op vakantie.

De kinderen tot 8 jaar gingen niet op vakantie. Ook niet naar ouders als je die had. Ik had alleen een vader die zondags kwam. Mijn ouders waren gescheiden. Vandaar dat wij in het kinderhuis Voordorp zaten. Als kind leg je je bij de situatie neer. Je weet niet beter.
De oudere kinderen gingen naar Bilthoven op kamp.  Zo’n vakantie was altijd een hele onderneming.
Stapels dekens en dozen eten gingen mee. In het hoofdgebouw van Voordorp zaten alleen de oudere kinderen vanaf 12 jaar. Toen ik ook in het hoofdgebouw zat met mijn broers mochten wij ook op vakantie mee. In Bilthoven was een baal hooi je matras; hij prikte behoorlijk. Je kreeg één deken, een metalen kroes en bord met je naam erin gegraveerd. Dat gebeurde met een spijker! 
s' Morgens vroeg, om 6 uur,  gingen wij zwemmen. Dan hoefden we ons niet te wassen. Kranen waren er trouwens niet. Speurtochten maken in het bos was erg leuk. Het waas erg fijn weg te zijn van Voordorp. Deze vakanties heb ik 2x mee gemaakt.