maandag 20 januari 2014

Loei- en knorvlees

Ingezonden

Terwijl ik mij stond te vergapen aan de tientallen pakketjes 'vleeswaren voor op het brood' (wat een luxe zeg!), in de koelvitrine met de glazen deurtjes dacht ik: ,,Alle mensen, komt dat écht állemaal van één koe en één varken?Waar zit dat eigenlijk bij die beesten”. Ik hoefde maar '3 x vleeswaren' maar kon niet goed kiezen en stond met mijn geaarzel ook nog eens alsmaar in de weg voor anderen : ,,O, pardon!" Ik deed dan een stap opzij en keek quasi aandachtig naar iets wat ik helemaal niet van plan was te pakken. Ik hoorde links van mij; ,,flap-flap" en rechts van mij; ,,flap-flap" en zag daarbij dan een snelle vastberaden arm routinematig in en uit de vitrine gaan. Ik was gewoon stinkend jaloers op die snelle armen. ,,Kies maar uit wat je lekker vind", was het thuisadvies, en uiteindelijk lukte mij dat ook nog.