donderdag 30 januari 2014

Mijn Ziektekostenverzekering

Nee, ik ben niet overgestapt. Allemaal flauwekul. Minder premie betalen is minder vergoed. Zo simpel is dat. Deze week ontving ik een nota. De tekst kwam mij wat simpel over :

"Geachte meneer, Wij hebben nota's verwerkt. Wij ontvangen 71,94 euro van u."

Ik dacht direct : "Huh, speel ik soms met dat zorgverzekeringsbedrijf Monopoly? En heb ik een Kanskaart of zo getrokken??"  Wat een tijd.
Monopoly is trouwens een ouderwets spelletje. Daarin betalen de rijken meer belasting en komen ze ook in de gevangenis.
De ziektekostenpremie stijgt en aan de andere kant krijg ik er alsmaar minder voor terug. Nog even en dan betaal ik een enorm hoge premie, waar niets tegenover staat. En voor al dat niets krijg ik vast ook geregeld zo'n brief, maar dan met de tekst : "Wij ontvangen 933,03 euro van u." En waar ik dan nog het meeste van zal balen, zijn die drie losse centen. Het lijkt de ALDI wel. Grrr!