vrijdag 10 januari 2014

Keep cool!

Ingezonden n.a.v. Koken en kopen met Kerst.

Toen ik de hele winkel had afgezocht naar een pak “Cool Best” vruchtensap, zag ik een winkeldame die op mij een rustige indruk maakte. Ik vroeg haar waar ik dit product kon vinden. Ze spiekte van mijn briefje en zei: ,,Kijk, hier staat "Cool Best" en dat betekent dat het in de koelvitrine staat". Tja, als je het zó bekijkt; zo logisch als wat, toch? of niet? En ik dacht: staat een "Cool Box" om die reden óók in een koelvitrine? en de "Cool-singel" dan? ,,Eh, ... ja maar", want ik had wel al in de koelvitrines van de zuivelproducten gezocht, maar ik hield mij in want ze keek eigenlijk wel vriendelijk. Er bleek, meteen na de ingang, nóg een minder opvallende, koelvitrine te zijn maar die was ik door mijn onervarenheid voorbijgerammeld met mijn kar. Waarom volstond ze niet met een wijsvinger voor de richting en met ,,dáár meneer"? Ik heb echt geen lange tenen (gewoon maat 42) maar de manier waarop ze het zei deed mij opeens weer denken aan een ziekenhuisbezoek. Daar werd mij steeds verteld dat ik iets 'mócht'. Zo van: ,,U mag hiér even gaan zitten, U mag dáár even uw arm op leggen, en U mag zo meteen op knopje vier drukken". Fijn, vooral dat laatste, anders had ik nu nóg in de lift gestaan. Mijn boodschappenkar is nog langgg! niet vol, maar deze schrijfruimte helaas wél. (wordt vervolgd)