donderdag 9 januari 2014

Een laptop van Sony


Mijn Siemens Fuji
Mike heeft via de website een laptop bij Sony besteld. Het apparaat is door Mike gespecificeerd op basis van zijn studie. De laptop was zodoende wat duurder geworden. Een flinke investering voor een arme student.
Al snel bleek dat de ontvangst van wifi zeer traag en dus slecht was. De overige computer in de directe omgeving hebben wel een krachtig signaalontvangst. Ook op andere locaties laat de Sony het afweten.
Dus Mike heeft de leverancier gebeld. Hij mocht de laptop opsturen met UPS. Binnen drie werkdagen zou de boel weer gerepareerd en wel teruggestuurd worden. We zijn inmiddels een maand verder en Mike heeft nog steeds zijn laptop niet terug. Het ding is naar Duitsland gestuurd, zegt men op de helpdesk. Mike heeft telkens zelf gebeld, want de beloftes teruggebeld te worden zijn tot op heden niet nagekomen.
Het opvallende van die helpdesk is, dat men precies weet wat er aan de hand is (doorgestuurd, onderdelen besteld) zonder dat Mike hoeft te vertellen wie hij is en om welke hardware het gaat. Knap van Sony. Of kletsen ze daar maar gewoon even uit hun nek om een klant af te poeieren? Over de laptops van Sony zijn veel wifi klachten vanwege de traagheid ervan. Die is net zo traag als het terugbetalen van het aankoopbedrag aan boze klanten. Misschien wordt het tijd om de Sony-Jappen naar Holland te laten komen, om de kwaliteit van zowel hun producten als personeel eens te verbeteren. Sony, Soniet.