dinsdag 14 januari 2014

Kris Kristofferson - Smokey

Eens was ik werkzaam als hoofd van een computerafdeling, toen ik pardoes opzij geschoven werd. Ik moest plaatsmaken voor een langharige, sigaretten verslindende hippie. Ze deed de geautomatiseerde boekhouding op een andere afdeling van het bedrijf. Later bleek ze het vriendinnetje te zijn van mijn leidinggevende. Ik betrapte hen een keer toen ze op nota bene mijn bureau 's morgens vroeg de liefde lagen te bedrijven. Dat verklaarde alles. Het vervelende was dat ze weinig van het werk afwist en ik haar alles moest voorkauwen. Tenminste, dat dacht ze. Er ging in die periode opvallend veel mis op de afdeling die eerder goed presteerde. Vraag me niet hoe dat kon. En dat dus onder haar verantwoording. Ik ben een maandje later weggegaan. Er was meer op de wereld om mee te maken. Ik heb nog een gesprek gehad met haar (getrouwde) vriendje, maar dat heeft niet geholpen. Afgezien van het feit dat ze een kettingroker was, had ze ook nog een zware zweet- en wietlucht om haar heen. Er zat weinig vrouwelijks aan haar verschijning. Het was toen nog het bh-loze tijdperk en dat deed aan haar mannelijk voorkomen zeker geen afbreuk. Ze heette Yvonne, maar ik noemde haar Smokey.