woensdag 8 januari 2014

Een ritje door de polder

De pindanetjes en zaadbollen hangen al in de bomen. Maar het is nog geen tijd om aan de winterslaap te beginnen. Het is immers ver boven nul. Dus rijden met dat spul! Ach ja, ondanks de harde wind ben ik toch maar weer even op de CBX gesprongen. Hij reageerde eerst wat ongewillig, maar toen ik zijn strotje wat dicht kneep (ook wel choke genoemd)deed ie wat ik wilde. Het wegdek was vrij droog, dus het blok bleef nog schoon. De CBX verkeert nog steeds in zomerse sferen : hij heeft de korte broek aan. De beide onderste kuipdelen liggen nog in de garage, als ik door de verlaten polder rij. Hangend tegen de wind in laat ik het blok goed op temperatuur komen. Wat de buitentemperatuur betreft valt het reuze mee op de buddy. Ik heb gewoon mijn motor-outfit aangedaan. Geen extra dikke kleding, want ik ben immers een stoere Hollandse Indo. De trip verloopt zonder bijzonderheden. Ik hoefde niet te zwaaien. Zo'n ritje is nog altijd leuker dan de motor op de bok even laten draaien. Dat zie ik ook soms. Maar voor mij is dat net als een schriftelijke cursus paardrijden.