zaterdag 18 januari 2014

Oriëntatie op vervolgonderwijs


Vandaag zijn we naar Zwolle gereden. Daar hield het Deltion College een open dag. Mike's vriendin Jade heeft interesse in een opleiding Economie & Communicatie. Toen ze de naam van de school noemde, zag ik het gebouw in gedachte al voor me. We waren daar al eens eerder geweest, maar toen voor iets anders, vlak in de buurt. Met Mike achter het stuur en de Tomtom kwamen we vrij snel op de plaats van bestemming aan. En ja hoor, mijn geheugen had me dit keer niet in de steek gelaten. Ik zag een bekend groot gebouw waar de weg onderdoor ging.
We konden vrij gemakkelijk en gratis parkeren. We meosten in gebouw Geel zijn voor de oriëntatie. Jade kreeg niet alleen informatie van twee docenten. Later tijdens de koffie kwam ook een student spontaan bij ons aan tafel zitten, toen hij hoorde van Jade's plannen. HIj vertelde zijn ervaringen met de studie. Erg leuk om ook die te horen. AL ben ik zelf al die verhalen al lang vergeten. Maar Mike was er ook bij en ook hij heeft zinvolle vragen gesteld.
Na de oriëntatie zijn we even het centrum van Zwolle in gegaan.