donderdag 20 april 2023

Willem, help!

Gisteravond was ik nog even bij een buurtbewoonster in een slaapkamer. Ze had een bed verkocht, dat gedemonteerd moest worden. Maar ze kreeg de ombouw niet uit elkaar. Ik was op dat moment met het hekwerk van een andere bewoonster bezig. Na het eten (stamppot andijvie!) ben ik naar haar toegegaan. Samen gingen we naar boven. In een slaapkamer stond de ombouw van een tweepersoonsbed. De verbindingen op de hoeken hadden iets weg van deuvels, maar dan van metaal met schroefdraad, ook wel draadeind genoemd. De moeren waren ingebouwd in het hout. Ze waren rond en hadden gaatjes in de rand. Ze moesten met een priem of zo losgedraaid / getikt worden. Een priem met een gebogen punt was het bewijs van eerdere mislukte pogingen.
Ik heb maar een drevel gehaald en de WD40. Ik heb eerst alle moeren van wat WD40 voorzien. Met een hamer en de drevel heb ik de moeren weten los te tikken. Mevrouw was erg blij, want het bed zou opgehaald worden op voorwaarde, dat het gedemonteerd zou zijn.