zondag 16 april 2023

De campingtafel

Gistermiddag ben ik naar de bouwmarkt gereden. Daar heb ik een rol plakplastic gekocht. Er was niet veel aanbod voor wat betreft de maatvoering. Maar gelukkig lagen er wat rollen die zo'n 65 cm breed zijn. Ik heb er een gekocht. Een rol met een houtmotief erop
Thuis hebben Sonja en ik de campingtafel met dat plakspul bekleed. Op de beide bladhelften plakte de folie prima. Maar op de aluminium randen minder. Het zit erop en we gaan gewoon in de praktijk ervaren of de ingreep geslaagd is. De tafel ziet er wat mij betreft picobello uit. Er kan van bovenaf geen vocht meer tussen de randen komen. De beschadigde plek aan de onderkant heb ik met een stukje grijze
supertape bedekt. Toen ik gisteren de randen met siliconenkit dichtsmeerde, herinnerde mij dat aan de vloer van de caravan. Die wil ik ook nog langs de randen dichtkitten. Dan kan eventueel gemorst water of andere vocht (koffie, thee, limonade en koekjes) niet tussen de vloerbedekking en de houten vloer komen. Om die reden heb ik in de kampeerbus de vloerbedekking met wat opstaande randen tegen de wanden aangelegd. Als een soort kuip, waarin het gemorst vocht blijft liggen.