dinsdag 11 april 2023

Bureaucratie en incompetentie

Ze is nog steeds bezig om haar opgebouwde pensioen op een uitbetalende rekening te krijgen, zodat ook zij van haar pensioen kan genieten. Na diverse keren(!) op verzoek van de Rabobank en de Aegon dezelfde informatie naar even zoveel adressen gestuurd te hebben, is er nog steeds niets geregeld. Na veel gedoe is eindelijk een uitkerende Raborekening geopend.
Ze is nu door de Aegon doorverwezen naar de KNAB bank! Hoera, een nieuwe speler erbij! De Aegon heeft daar de pensioenopbouw ondergebracht. Bij de KNAB heeft ze weer het hele verhaal voorgelegd, met als gevolg wat venijnige reacties, omdat ze met de Aegon gecommuniceerd heeft. Terwijl tot nu toe alle correspondentie op Aegon briefpapier gevoerd is onder vermelding van adresgegevens voor het insturen van de formulieren t.a.v. Aegon. Van de KNAB is nooit gewag gemaakt. Deze bank gaat dan tegen een onwetende klant tekeer. Dus nu wil de KNAB dezelfde formulieren hebben, die ze eerder van de Aegon en Rabo heeft gekregen, ingevuld en 2x opgestuurd heeft. Hopelijk is drie maal scheepsrecht. Overigens gaf de chagrijnige KNAB medewerker  een foutief e-mailadres op.
Zelf had ik soortgelijke problematiek met mijn pensioen. Ik kreeg correspondentie en formulieren van de RVS uit Ede, maar ik moest bij de Nationale Nederlanden in Den Haag zijn. Vanwege een fusie. Na een periode van de kastje naar de muur gestuurd te zijn geweest inclusief het telkens weer verzenden van dezelfde formulieren, werd ik door een klantgerichte RVS medewerker uit de ellende geholpen.
Een ander is na bijna 4 maanden erin geslaagd een hypotheek geregeld te krijgen. Ook bij Rabobank en met soortgelijke ellende. Een bijna constante stroom van dezelfde informatie, maar telkens van een recentere datum. Vanwege het trage functioneren van de bank.