zondag 23 april 2023

Lente!

Onlangs kreeg ik een email van Jehova's. Toen ik hem had geopend kreeg ik hem niet meer gesloten. Er zat een digitale voet tussen.
Het gaat plots erg snel met de bloei van planten en bomen. Het is prachtig te zien hoe alles weer tot leven komt. Hoewel ik al de 70 gepasseerd ben, geniet ik er telkens weer van. Afgelopen week was ik bij het spoor om wat zwerfvuil op te ruimen. Daar zat in het riet langs de waterkant een zwaan te broeden. De wederhelft dreef wat rond in het water en hield mij goed in de gaten.
Zowel mussen als koolmezen verzamelen fijn nestmaterialen. Ik zie ze met takjes, pluizen en Fenna's haar in de bek voorbij komen.
Vanaf afgelopen zaterdag tot en met a.s. woensdag houdt men in Anna Paulowna de Bloemendagen. Hier een impressie van vijf jaar geleden :