woensdag 26 april 2023

Dag democratie

Nu de NPO nul op rekest gekregen heeft van het Commissariaat zoekt het z'n gelijk bij een rechtbank. Ongehoord Nederland moet hoe dan ook uit de ether van de NPO. De insteek is, dat andere geluiden dan die van de overheid en papegaai NPO geweerd moeten worden. Zelfs als die andere geluiden van andere, gerenommeerde deskundigen komen. Als trouwe kijker van ON! vind ik de uitzendingen juist erg interessant. Zelf zoek ik op het internet ook naar andere meningen / visies van ter zake deskundigen. De NPO doet verwoede pogingen het recht op een vrije meningsuiting weg te vagen. Vooral nu een voormalig directeur van de NOS kritische uitspraken doet over de manier waarop de NPO bezig is. Een manier waaraan veel Nederlanders zich ergeren; er is geen ruimte voor andersdenkenden. Ik vraag me af in hoeverre een rechtbank gaat meewerken aan het afbreken van de vrijheid tot meningsuiting.
Vanmorgen zag ik weer zo'n typisch NPO bericht. Volgens de NPO heeft de Staat een flinke tegenslag moeten incasseren. In een civiele procedure tegen de Staat in de Toeslagenaffaire is een echtpaar door de rechter in het gelijk gesteld. Zelf zou ik zo'n bericht niet brengen als een tegenslag voor de Staat, immers er is sprake van racisme en discriminatie! Alsof die twee criteria zouden moeten zegenvieren. Nee, een echtpaar heeft het racisme en de discriminatie bij de overheid aangetoond en een flinke slag toegebracht. Zo zou ON! het nieuws gebracht hebben en dat deugt dus niet.