Gistermiddag stond er plots een mevrouw met een boeket voor mijn neus. Ik was achter het huis bezig toen ze mij aansprak. Ze reikte over het hek en bood me de bloemen aan. Ik zei verrast : "Heb ik een stille aanbidder??" Ze lachte en zei : "We mogen niet op de kaartjes kijken, meneer."
Later bleek het een boeket te zijn van de Rabobank met excuses voor 'de vertraging'. Het heeft namelijk 3 maanden geduurd voor het afhandelen van een hypotheekaanvraag! De bank doelt natuurlijk het amateuristisch werk, dat ertoe leidde dat formulieren en dergelijke zoek raakten, kopieën verouderden enz. Maar goed het is in elk geval wat; beter iets dan niets. Ze hadden het geld beter in de opleidingen pot voor de medewerkers kunnen deponeren. Het boeket gaat naar de makelaar van de verkopende partij. Die is de afgelopen periode zich vervelend gaan gedragen jegens de koper. De makelaar gaf namelijk de koper de schuld. Dus wat doe je dan als slimme koper? Je geeft het boeket met de excuusbrief aan de makelaar, als bevestiging dat het toch echt wel aan de knullige werkwijze van de Rabobank lag. Zeg maar, een zachte terechtwijzing voor de makelaardij.