zondag 16 april 2023

De bezem erdoor

Het is een rustdag. En toch heb ik vanmorgen vroeg al even de bezem gepakt. Velen lagen nog op een oor, dus ik stoorde er niemand mee. Hooguit een buurtbewoonster, want ik heb de troep haar tuin  in geveegd. Wat is het geval?
Ze heeft uiteindelijk toch weer iemand gevonden, die bereid is om iets voor haar te doen. Al de voorgangers hebben het bij een keer helpen gelaten, vanwege het gedrag van de vrouw. Ze maakt misbruik van welwillenden en veinst dat ze niets kan. Dit keer is een boompje uit haar tuintje verwijderd. Na de klus was de stoep bezaaid met takjes en bladeren. De vrijwilliger heeft dat niet opgeruimd. Eerder had dezelfde persoon een oude schutting weggehaald. Dat was aan de kant van het pleintje. Ook toen bleef er rommel (aarde, bladeren en takken) achter. Dat heb ik wel netjes opgeruimd en in onze GFT kliko gegooid. Maar dit keer had ik geen zin om de kliko naar voren te rijden. Het is immers zondag.