donderdag 20 april 2023

U vraagt, ik draai

De regen was na 10.00 uur verdwenen. Dus ben ik direct weer aan de slag gegaan met het hekwerkje. Zoals gezegd wil de vrouw het op een bepaalde manier hebben. Het enig dat ik veranderd heb is de kant waar de scharnieren van het hekje komen. Het hekje moest ook naar buiten opengaan. Ze wilde het hekje op de muur van het schuurtje. Maar dan zouden er in die bakstenen muur erg dicht bij de rand gaten geboord moeten worden. Afgezien daarvan zal de steen op den duur gaan afbrokkelen vanwege het veelvuldig gebruik van het hekje. Dus de scharnieren komen aan de paal.
Normaliter doe ik wat de 'klant' wil. Ik bedoel : smaken en ideeën verschillen nu eenmaal. En de klant wil dagelijks van het resultaat genieten. Restte mij nog de tegels slijpen. Een stoffig klusje, maar het maakt het zicht rond de palen wel mooi af. Het zijn er drie, maar dit keer geen grindtegels, maar de bekende betonnen stoeptegels van 30 x 30. Dat klusje heb ik na de lunchpauze gedaan.