maandag 24 april 2023

Advocaat gearresteerd

In eerste instantie dacht ik : "Wat nu weer?" toen ik het bericht over de arrestatie van advocaat Inez Weski. Maar later dacht ik : "O ja, advocaten van criminelen natuurlijk." Er was al eerder een probleem met een bekende advocaat, meneer B. Moskowicz. Hij was nogal innig met criminelen en scheen met geld te rommelen. Jort Kelder noemde hem destijds een Maffiamaatje. Ik heb mevrouw Weski wel altijd een apart iemand gevonden vanwege haar gothic uiterlijk. Verder niets. Als het waar is dat zij met de zware crimineel samenwerkte, dan is het een heel ander verhaal. Dan is ook zij een Maffiamaatje geworden. Maar ze is onschuldig totdat schuld bewezen is. Ik bedoel, ik ga mevrouw Weski niet op voorhand zwart maken.
Eerlijk gezegd, weet ik niet waarvan die dure advocaten, die zware criminelen bijstaan betaald worden. Van het criminele geld? Hoe duurder de advocaat des te groter is de kans op vrijspraak of een lagere straf. Zo werkt het nu eenmaal ook in de rechtspraak, een kwestie van rijk of arm. Criminelen moeten wat mij betreft volstaan met een pro deo advocaat. Dat lijkt mij meer rechtdoen aan de rechtsspraak.
Mevrouw Weski zit in de cel. Sommigen missen haar :