vrijdag 14 april 2023

Bruine poeder

Als een nieuwe koffiepad goed gevuld is en de koffie die daarmee gemaakt is, waterig : wat zit er dan in zo'n pad? Ik heb me vorig jaar schriftelijk beklaagd bij de Jumbo over dat soort koffiepads in de verpakkingen die zij verkoopt. Tot op heden heb ik geen antwoord gekregen, want ik ben maar een kleine klant en Jumbo heeft het veel te druk met het tellen van de winsten. Dus : Opzouten ouwe!
Toch houdt de vraag mij bezig. Zou men 'afval' van het koffiebonenproces gebruiken? Is dat 'afval' per ongeluk niet goed gemengd met de rest? Soms is dezelfde koffie (regular) juist erg sterk. Ze smaakt sterker dan gewoonlijk. Een verdwaalde pad? Of weer een haperende mixer? Het liefst zou ik die koffie willen laten onderzoeken in een of ander laboratorium. Ik wil weten wat ik naar binnen krijg.