vrijdag 14 april 2023

Bekende geluiden

ook een verspreking?
Wie naar de Duitse minister van BuZa Annelena Baerbock (zeg maar van de Duitse GroenLinks) luistert, moet vaak zelf woorden en zinnen herstellen en/of afmaken. Ze spreekt vaak zoals Joe Biden : onverstaanbaar. En o wat is ze enthousiast over zichzelf. Oekraïne spreekt ze bijvoorbeeld uit als Koekrïne en de NAVO is Nako. Volgens haar is de aarde meer dan 100.000 km groot en als je iets 360 graden draait, dan is het compleet het tegenovergestelde. Accu's worden volgens Baerbock van kobold gemaakt. 😂 Ergo, niet alleen een spraakgebrek, maar ook een flink gebrek aan kennis. Of beter : een flinke dosis domheid. Maar dat is voor dergelijke functies in een regering de opmaat; je hoeft nauwelijks enige kennis te hebben om minister te worden. Ze presenteert zich zelf als een zeer trots kind, dat in de eigen ogen iets belangrijks gedaan heeft. Kijk mij eens! Ze geeft aan hoe slecht het gesteld is met de overheden in de EU en Amerika. Van de perschef van het Witte Huis, ook een domkop, mag ik niets zeggen. Als ik dat wel zou doen maak ik me schuldig aan racisme want ze is zwart / bruin. Maar zover hoef ik niet te kijken en te luisteren. Kijk maar wat hier in Den Haag aan vooral linkse domkoppen rondhangt.
Deze Duitse minister heeft een mij zeer bekend geluid laten horen. Ze riep onlangs naar aanleiding van een demonstratie in Georgië tegen de pro-Russische regering : Kregogie gehört uns zu!" Met dat 'uns' bedoelde ze dan de EU, maar blijkbaar kan ze dat woord ook niet goed uitspreken. Een mij bekend geluid. Dat riep men ook in 2014 in Oekraïne over dat land. Hitler riep dat ook toen hij Europa wilde veroveren. Duitsland is nu zover, dat het (neo)nazi's steunt, de Jodenhaat weer uit de kast gehaald heeft (export van wapens aan Arabische landen) en Europa wil veroveren. Baerbock ligt nu onder vuur, want ze heeft afgelopen jaar € 137.000 uitgegeven aan schoonheidsbehandelingen. Spraaklessen en opleidingen zouden een betere investering van Duits belastinggeld geweest zijn. Maar het ultieme is natuurlijk de arme, hulpbehoevende Duitsers helpen. Maar van die ellende hat sie nicht gewüsst. hebben.