vrijdag 29 juli 2022

Zo goed als leeg maken

Gisteren was de accu van mijn fiets leeg. Bijna leeg, moet ik schrijven. Want als ik het voorwiel van de grond til en het liet draaien, ging ie als een gek in de rondte. Ik heb de fiets met sjorbanden aan het stuur opgehangen. Daarna heb ik het voorwiel laten draaien. Er zit namelijk een accu op, die ik later gekocht heb. Dat ding moet de eerste 5 keer zo goed als leeg zijn, voordat ie weer opgeladen mag worden. Aldus de handleiding. De fiets heeft daar zo'n 30 minuten gehangen, toen het wiel stopte. De lampjes van het console brandden nog en het lampje dat het voltage aangeeft knipperde ook nog. Dus echt leeg is het accupack niet. Maar voor mij betekent het stilstaande wiel, dat de accu leeg is. Ik heb de accu daarna verwijderd en aan de lader gehangen.
Meestal duurt het een uur of drie voordat ie weer volledig geladen is. Intussen heb ik de andere, reeds volledig operationele accu op de fiets geplaatst.