dinsdag 26 juli 2022

Lastposten

Toen ik op school hoorde dat de Spanjaarden op paarden Zuid Amerika binnenvielen, vroeg ik me af waarom Afrikanen niet op zebra's Europa hadden veroverd. Dankzij het www kwam ik er vele jaren later achter, dat zebra's regelrechte lastposten zijn. Wat zeg ik? Die paarden zijn echte hufters. Ze trappen en bijten en springen wild in het rond. Ze zijn niet te temmen. Zo'n beest met een lasso vangen staat gelijk aan zelfmoord. Achteraf gezien is het allemaal heel logisch. Die paarden dragen niet voor niets een gevangenis outfit. Het is het tuig onder de paarden. Daar valt geen land mee te bezeilen. Ze zouden opgesloten moeten worden. Gelukkig heeft Onze Lieve Heer ze voor iedereen herkenbaar gemaakt. Dat had Hij ook met de mens moeten doen. De betekenis van het woord zebrapad is vanuit deze invalshoek misplaatst. Over een zebrapad lopen betekent het boevenpad op gaan.