donderdag 21 juli 2022

Interieurfilter reinigen

Deze week deed Blogger weer vreemd. Ik kreeg binnen Blogger berichten over niet gevonden pagina's, ongeldige bewerkingen en had met zeer lange wachttijden te maken. Ik heb de boel diverse keren afgesloten en opnieuw opgestart, zo ook de laptop. Maar die acties hebben niet geholpen. Ik dacht eerst dat ik ook dit blog zou verliezen door gebeurtenissen waar ik geen grip op heb. Maar hij doet het weer gewoon. Hoera!
Toen ik van de garage terugkeerde, heb ik het interieurfilter (plm. 30x25cm) van de Matrix verwijderd. Dat was binnen een paar minuten gebeurd. Het bevindt zich achter het handschoenenkastje. Ik moest de klep verwijderen door aan beide zijden de zwarte stoppers naar me toe te schuiven. In die stand moest ik ze uit de montagegaten verwijderen. Dat was het. Heel anders dan in de Ducato, waar ik eerst heel veel delen moest verwijderen. Zowel op als onder het filter lagen heel veel deeltjes van gedroogde bladeren. Geen hash of zo, maar afgaande op de vorm blad van een eikenboom. Ik heb met een smal mondstuk alle ribben van het filter schoon gezogen. Aan beide kanten. Er lag ook veel gruis tussen de plooien. Vanmorgen heb ik het filter weer teruggeplaatst. Als het zo uitkomt zal ik een nieuw filter kopen en monteren. Zo'n filter kost € 10 exclusief verzendkosten.