zaterdag 30 juli 2022

Soppen

 Ik zat vanmorgen te soppen. Brood in de koffie. Gisteren ben ik eerst naar de garage gefietst om daar als blijk van dank voor de goede service, een slagroomtaart af te geven. Weer thuis heb ik wat met de stofzuiger rondgerend en voor iemand hier in de buurt wat bruin geworden groen uit de tuin verwijderd.
Toen was het lunchtijd. Bij wijze van uitzondering heb ik een plakje gebakken bloedworst op brood gegeten. Zonder stukje appel. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb. 's Middags ben ik nog in het schuurtje wat oud ijzer gaan scheiden en ik heb wat aan de Matrix staan prutsen. Overigens wil ik nog op een alternatieve manier proberen de reserve afstandsbediening te activeren. Dat is dan de YouTube manier.
Halverwege de middag werd ik plots onwel! Ik kreeg een wee gevoel en werd wat duizelig. Kort daarna, ik lag al in rust modus op de bank, moest ik als een haas naar het toilet. Ik heb dat kleinste kamertje daarna diverse keren moeten bezoeken. Ik had last van buikloop. Natuurlijk dacht ik direct aan dat plakje bloedworst. Dus daar ben ik voorlopig weer van genezen. Vanmorgen voelde ik me nog steeds slap en niet echt lekker. Toen ik Fenna ging uitlaten, kreeg ik vrij snel spijt. Ik had erg weinig energie! Ik heb wat wit brood in mijn koffie zitten soppen, zodat mijn mag en darmen wat ontzien worden. Nu we zo'n 4 uur verder zijn, merk ik dat het wat beter met me gaat. Maar ach, alles is tijdelijk en de zon schijnt, de musjes tjilpen, Fenna snurkt en Sonja drinkt koffie met een buurvrouw. Wat wil een mens nog meer? Nee, geen gebakken bloedworst!