vrijdag 29 juli 2022

Een helpende hand

Als ik het over helpen heb, dan doe ik een klusje met minimaal 1 persoon samen. Het mogen er ook meer zijn, graag zelfs. Want dan beperk ik me tot delegeren en aanwijzingen geven.😅
Vandaag heb ik een bewoonster even geholpen. Zelf had ze al wat voorbereidend werk gedaan. Kijk, dat bedoel ik dus. Dan wil ik zo'n iemand wel helpen. Ze had schoonmaakazijn over wild groeiend gras rond haar tuintje gesproeid. Met succes, want het groene gras werd bruin. Het bruine spul verwijderen is voor haar een probleem, vanwege lichamelijke klachten. Dus dat heb ik (stiekem) voor haar
gedaan. Ze is een paar uur van huis, dus zodra ze thuiskomt is het : verrassing!
Er zijn hier ook mensen die vinden dat ik al het werk moet doen, terwijl zij toekijken of binnen op de bank zitten voor de tv. Dan is het de bedoeling, dat ik ook nog even schoonmaakazijn ga kopen en met het spul en een kassabonnetje weer terugkom. Terwijl ze zelf bijna dagelijks boodschappen doen. Als ik hen daarop wijs, dan beloven ze het spul te gaan kopen. Maar het gebeurt niet. Ze blijven wel klagen over het ongewenst groen en gooien visjes uit om mij te paaien. Maar ja, het zijn geen bakbokkingen, dus vissen ze bij mij achter het net.
Hier en daar is al wat wildgroei ontstaan. Het gras produceert ook veel zaad als je het niet tijdig verwijdert. Veel mensen laten het voor wat het is. Dat is verderop en hier om de hoek goed te zien.