woensdag 27 juli 2022

Andere cultuur

Al een aantal keer heb ik de vluchtelingen kinderen getracht vriendelijk uit te leggen, dat ze niet de kiezelstenen uit de boomspiegels mogen halen. Ik heb dat ook een keer hun vader verteld. Maar om de een of andere reden kunnen met name de jongens niet van de stenen afblijven. Vanmiddag was het weer zover. Een van de jongens pakte weer een paar stenen uit de boomspiegel en gooide ze naar zijn spelende zusjes. Die hadden geluk, want hij miste hen. Toen bedacht ik me plots, dat het stenen gedoe misschien aan hun achtergrond ligt. In de Arabische cultuur kent men immers het stenigen en het kleineren en streng straffen van vrouwen. Die jongens hebben wat dat betreft vast wel een keer de voorbeelden ervan meegekregen. Want ook Arabische kinderen mogen / moeten toekijken hoe zo'n straf uitgevoerd wordt. Zelfs bij onthoofdingen kijken soms kinderen toe; jong geleerd is ......
Volgens de burgemeester van grote steden lopen er hier in ons land een aantal Jihadisten vrij rond. Hun Nederlands paspoort is afgepakt en zodoende kunnen ze niet weg. Volgens mijn bescheiden mening willen ze hier niet eens weg. Ook zij worden hier in de watten gelegd. Ze vermaken zich met criminele activiteiten en worden nauwelijks aangepakt. Mooi toch zo'n landje? Ze vormen een gevaar voor de bevolking, aldus de burgemeesters. Weer zo'n domme actie van ons landje. Je kunt ze beter eerst op het vliegtuig zetten richting hun eigen land en dan pas het Nederlands paspoort afpakken. Of maak een zogenaamd export-paspoort. Goed voor hooguit een halve dag reizen per vliegtuig naar het buitenland. Daarna bestaat het document niet meer.